Čím lepší vstupy máme, tím kvalitnější výstupy vytvoříme.
Na co nezapomenout během přípravy?
Dalším krokem je zadání konkrétního cíle s jasným termínem podle SMART:
Specifický – Měřitelný – Ambiciózní a dosažitelný – Reálný – Termínovaný
Primární cíl marketingu je zvyšovat prodej, obrat a tím i zisk a zároveň si udržet konkurenční výhody.
Potřebujete poptávky pro obchodníky? Definujte si přesný počet kontaktů pro každého obchodníka, za určité období a maximální cenu jednoho leadu.
Další, cíle, které marketingová strategie pomůže řešit jsou následující:
Uvědomte si, co vaši zákazníci nakupují podle definovaných okruhů marketingového mixu P5, který se využívá jako strategický podklad pro úspěšné marketingové strategie. Díky tomu se lépe nacítíte na vaše zákazníky, jejich potřeby a vytvoříte pro ně cestu podle frameworku STDC
Product (Produkt)
Price (Cena)
Place (Místo)
Promotion (Propagace)
Poeple (Lidé)
Rozdělte si zákazníky podle jednotlivých fází nákupu a vytvořte jim obsah na míru. Fáze si můžete rozplánovat do tabulky, kde si definujete jednotlivé části marketingového mixu. Zamyslete se i nad hodnotou zdarma a argumenty k nákupu.
See – zákazníci se zajímají
Think – zákazníci přemýšlí o nákupu
Do – zákazníci nakupují
Care – zákaznický servis a upsell
V rámci dlouhodobé marketingové strategie nezapomeňte na budování brandu. Obecně se doporučuje věnovat se brandu z 60 % marketingových aktivit a rozpočtů. Díky orientaci na hodnotu a obsah vybudujete důvěru u potenciálních i stálých zákazníků.
Výše uvedené strategie si můžete vedenými otázkami zpracovat a aplikovat na váš vlastní projekt.
Ebook ve formě pracovního sešitu vám zdarma zašleme na email.
V případě, že chcete pomoc získat podklady pro tvorbu strategie, domluvte si s námi konzultaci.
Je potřeba stanovit si proces celé realizace tak, abychom dosáhli cílů co nejefektivněji. K brainstormingu je možné využít nástroj miro, nebo google dokumenty. Na projektové řízení používáme nejčastěji nástroj Trello ale dá se využít i ApuTime.
Spočívá v pravidelném (například týdenním) – nastavování dílčích úkolů, jejich reálnou aplikaci a průběžné vyhodnocování výsledků.
Při agilním projektovém řízení nemusíme znát rozsah projektu, protože průběžně vymýšlíme výsledný produkt.
K výslednému produktu získáváme zpětnou vazbu na základě které maximalizujeme dodávanou hodnotu.
K průběžnému vyhodnocování využíváme zpětnou vazbu klientů a analytické nástroje jako Collabim, Googe Analytics a měříme vybraná KPI s důrazem na PNO/ROI.
Síla spolupráce
Kouzlo je v časové efektivitě a umění práci delegovat. Podpoříme vás, pomůžeme se sběrem dat, přípravou strategie i nastavením procesů.
Domluvte si krátké setkání, kde se pobavíme o možné spolupráci.