Marketingová analýza

Získání informací a jejich správné vyhodnocení zvýší Vaši efektivitu.

Představte 2 lidi, kteří mají za úkol trefit se do středu terče.
Jeden z nich přesně ví kde stojí a vidí kam střílí. Druhý má zavázané oči. Který z nich má větší šanci, že se trefí do černého?
Marketingová analýza nám otevírá oči a díky tomu víme, kam máme směřovat svou pozornost.

Získávání dat

Častou chybou podnikatelů a firem při přípravě marketingových strategií je to, že dělají první věc, která je napadne. Jednou uděláme reklamu na Facebooku, druhý den článek na blog o trendech v technologiích. Výsledky z takových kampaní jsou nahodilé a často se nedá přesně určit, proč lidé reagují, abychom mohli úspěšnou kampaň zopakovat.

Marketingová analýza nám pomůže přesně určit, jakým směrem se máme vydat.

Monitoring médií, Informace o firmách a podnikatelích

Analýza konkurence

Konkurencí bychom se měli inspirovat, koukat co jim funguje, jak mají nastaveny komunikaci (komunikační nástroje), cenu, v čem jsou lepší, které kanály ke komunikaci volí, jaká je jejich přidaná hodnota, jak přistupují k zákazníkům, jak reagují na reference a podobně.
Při volbě vlastní strategie pak můžeme využít podobný směr, nikdy bychom ale neměli kopírovat, protože většinou neznáme důvod a výsledek jejich (marketingové) strategie. Jedinečnost z Vás udělá úspěšné podnikatele, kopírováním konkurenci nikdy nepředběhnete. Díky konkurenční analýze můžeme mít jistotu, že náš produkt je jedinečný a tuto jedinečnost můžeme prezentovat cílové skupině (pokud je to pro cílovou skupinu důležité).

Jak při analýze konkurenčních společností postupovat a co řešit si můžete přečíst v článku: 
Marketingový výzkum

Analýza cílové skupiny (výzkum) pro cílený marketing

Zkoumání cílové skupiny, jejich postoje k produktům, službám a značce celkově.
Často se stáváme s tím, že naši klienti znalost cílové skupiny podceňují nebo neřeší vůbec.
Přitom pokud lidem dáte to, co chtějí, rádi Vás při výběru upřednostní.

Za malý průzkum, dotazník do skupiny na FB nebo půl dne před fitness centrem dáte jen několik hodin času a přínos může být nesrovnatelný. Obzvlášť důležité je to pro podnikatele, kteří sami nejsou cílovou skupinou pro svůj produkt.

Velké společnosti za výzkumy platí statisíce korun.
Například výzkum značek pro brand marketing přes youtube stojí zadavatele 300 000 Kč.

Jak na vlastní průzkum? Přiblížíme Vám to v článku Marketingový výzkum.

5P marketingový mix

nám pomůže definovat vše důležité k tomu, aby Váše marketingová strategie mohla fungovat.

1) Product  (Produkt/služba)
Definice výrobku (cena, vlastnosti, výhody, přínosy, účinky, vzhled, složení,…)

2) Price  (Cena a cenová politika)
Cena za kterou se Produkt prodává. Nastavení ceny vč. všech nákladů, očekávaného zisku a rozpočtu na marketing.

3) Promotion  (Reklama)
Způsob komunikace (video, text, fotka, grafika, setkání, události, vizitky, letáčky,…..)

4) Place (Místo)
Komunikační kanály, které využít (sociální sítě, web, časopisy, školy, úřady, obce, networkingy,…)

5) People (Lidé)
 Jedna z nejopomíjenějších a zároveň nejdůležitějších částí. Produkt bychom měli tvořit pro naše zákazníky.

Analýza návštěvnosti webu

Analytických nástrojů a způsobů, jak se k informacím dostat, je moře. V tomto článku se dočtete základní způsoby získávání dat a datové analýzy, které můžete aplikovat i do vlastního podnikání.

  • měření návštěvnosti, cesty zákazníka na web, konverzí, objednávek, zdrojů návštěvnosti (utm parametry) a mnoho dalšího
  • Zdarma
  • Nástroj pro zpětnou vazbu k webu (formuláře, dotazníky,..) a monitoring uživatelů (chování,..) s vytvořením heatmapy.
  • Zdarma na zkoušku, pak od 1000 Kč/měs 
  • Nástroj pro weby, které cílí na B2B  (generation leads). Dokáže identifikovat návštěvníky webu a doplní údaje o jejich společnosti, včetně kontaktů. Stačí zvednou telefon a zjistit zpětnou vazbu na web.
  • Zdarma na zkoušku

SEO analýza

Analytických nástrojů a způsobů, jak se k informacím dostat, je moře. V tomto článku se dočtete základní způsoby získávání dat a datové analýzy, které můžete aplikovat i do vlastního podnikání.

  • Nástroj pro SEO analýzu webu. Projede web skrz na skrz a ukáže možnosti pro lepší SEO optimalizaci, chyby a doporučení.
  • Zdarma na zkoušku

 

  • Nejpoužívanější nástroj v ČR pro SEO analýzu webu. Pomůže Vám s návrhem klíčových slov, analýzou konkurence, kontrolou zpětných odkazů, vyhledává možnosti pro odkazy a vše přehledně reportuje a exportuje

Zdarma na zkoušku, pak od 500 Kč / měs

 

  • Nástroj, který analyzuje, kontroluje, sbírá data a reportuje. Konkrétně řeší návrhy klíčových slov, indexaci, analýzu produktů, obsahovou analýzu, zpětné odkazy, rychlost načtení stránek, funkčnost odkazů, kontrola plagiátorství, měřicích kódů.
  • Zdarma na zkoušku, další varianty od 800 Kč 

Klíčová slova pro vyhledávače

Váš potenciální zákazník/klient hledá Vaši službu na internetu. Jaká klíčová slova zadává do vyhledávače, aby Vás dohledal?

Analýza klíčových slov nám řekne, která slova jsou v jakém počtu vyhledávána na google a seznamu a která jsou klíčová slova pro náš web. Díky této analýze vidíme, kolik potenciálních uživatelů může hledat naši stránku. Jak zjistit klíčová slova? Pro analýzu využíváme vyhledávač klíčových slov.

Podle slov, které lidé zadávají, a vybereme z nich ta, které jsou často vyhledávaná a zároveň relevantní k našemu produktu/službě. Zajistíme tak o jaký obsah a jaké služby je největší zájem. Slova pak využíváme do článků na web nebo pro tvorbu ppc reklam (na Seznam či Google).

GOOGLE - ADS

Pro analýzu klíčových slov na google je potřeba mít aktivní účet u google ads.

https://ads.google.com/aw/keywordplanner

Do plánovače klíčových slov pak zadáte, která slova uživatel může zadat do vyhledávání, když hledá Váš produkt.
Google pak najde podobná slova a seřadí je podle četnosti vyhledávání klíčových slov.

SEZNAM - SKLIK

I na Sklik je potřeba se registrovat a pod odkazem 

https://www.sklik.cz/keywords-suggestion/ 

si můžete vybrat klíčová slova, u kterých vidíte počet vyhledávání a cenu.
Slova můžete pak vybírat do reklamy jako podobná nebo konkrétní.

Práce s klíčovými slovy pro web

Nejvyhledávanější klíčová slova nemusí být vždy nejefektivnější a to kvůli konkurenci (hotel) nebo prolínání oborů a významů (například slovo taška).
Důležité je sledovat i relevantnost a potenciál nákupu. Slovo “Český Ráj” může člověk vyhledávat pro ubytování ale i pro informace o lokalitě nebo kvůli fotkám do svého článku.

Vhodné umístění klíčových slov na web je do nadpisů a url stránky. Například url www.hotel-vysočina.cz bude mít větší potenciál pro vyhledávácí frázi “ubytování vysočina” než www.palena.cz Na druhou stranu pokud chce uživatel najít přímo Vás, je vhodné vložit do nadpisů nebo url adresy i svůj název.

Google začíná také upřednostňovat výsledky vyhledávání, u kterých uživatel nemusí navštívit stránku. Typicky se jedná o významy slov nebo často hledané dotazy. I hlasové vyhledávání začíná být často využívaným způsobem hledání informací.

Srovnání klíčových slov s konkurencí

Srovnání klíčových slov s konkurencí

Pro porovnání s konkurencí doporučuji vyzkoušet nástroj Collabim.
Nástroj dokáže vytáhnout klíčová slova z Vaší webové stránky a porovnat je s Vaší konkurencí. Přehledně pak vidíte, na jakých pozicích Vás potenciální zákazníci najdou ve srovnání s ostatními weby.

 

Další analytické nástroje

  • Nástroj, který ukáže, jak vyhledávač Google „vidí” obsah vaší stránky. Poskytuje hlášení o chybách, které vám pomohou vysvětlit problémy, na které Google narazí při procházení vašich stránek.
  • Zdarma
  • Sledujte nejhledanější výrazy a nejžhavější témata v internetovém světě.

Potřebujete radu odborníka?

Zanechte nám kontakt se zprávou a rádi Vám odpovíme

Následující článek:

Marketingová strategie

Teď už víme, proč je cílová skupina důležitá. Díky tomu, že svou cílovou skupinu poznáte získáte informace, které Vám otevřou dveře k jejich srdci.

Aplikujte know-how ihned do praxe!

Zadejte email a pošleme Vám pracovní list, ve kterém najdete shrnutí, podle kterého si nastavíte vlastní analýzu.

Pokud pro Vás byly informace nové, přínosné nebo Vám udělali radost, můžete si stáhnout pdf shrnutí v dokumentu společně s pracovním listem.
Pracovní list Vám pomůže urovnat si informace a nastavit další kroky.

Marketingová analýza

Vyplňte prosím údaje.
Na uvedený email Vám zašleme shrnutí a pracovní list.

  • Údaje zpracováváme podle těchto pravidel.

Nezávazná poptávka

Odesláním formuláře souhlasíte se zpracováním zadaných údajů.
Údaje využíváme pouze ke vzájemné komunikaci.

Po odeslání formuláře Vás bude kontaktovat konzultant.
Pobavíte se detailněji o Vašich představách, přiblíží Vám, jak fungujeme a domluvíme se, jak budeme postupovat dále.

Plánujeme a držíme termíny

Aktivně komunikujeme

Soustředíme se na přínos

Orientujeme se na cíl

E-BOOK ZDARMA

Vlastní marketingová strategie

krok po kroku

Vyplňovací pracovní sešit, který Vám pomůže zorganizovat a připravit marketingovou strategii.
Pokud chcete využít informace na maximum, stáhněte si tento pracovní e-book a při čtení ho rovnou doplňujte.
Telefon vyplňte v  případě, že máte zájem o 15 min konzultaci zdarma.

Odeslání proběhlo v pořádku

Těšíme se na spolupráci!

Kontrola FB reklam ZDARMA

1

Zavoláme si

2

Nasdílíte nám náhled

3

Projdeme nastavení reklam

4

Dáme Vám tipy na zlepšení

Odesláním formuláře souhlasíte se zpracováním zadaných údajů.
Údaje využíváme pouze ke vzájemné komunikaci.

Po odeslání formuláře Vás bude kontaktovat konzultant, se kterým se domluvíte na detailech.

Služba je pro Vás zdarma, protože pro nás je zde potenciální šance, že pokud reklamy nebudou správně nastavené, využijete naší profesionální správy. Neberte to jako závazek, naší prioritou je spokojený podnikatel a jeho zákazník.