Představte 2 lidi, kteří mají za úkol trefit se do středu terče.
Jeden z nich přesně ví kde stojí a vidí kam střílí. Druhý má zavázané oči. Který z nich má větší šanci, že se trefí do černého?
Marketingová analýza nám otevírá oči a díky tomu víme, kam máme směřovat svou pozornost.
Častou chybou podnikatelů a firem při přípravě marketingových strategií je to, že dělají první věc, která je napadne. Jednou uděláme reklamu na Facebooku, druhý den článek na blog o trendech v technologiích. Výsledky z takových kampaní jsou nahodilé a často se nedá přesně určit, proč lidé reagují, abychom mohli úspěšnou kampaň zopakovat.
Marketingová analýza nám pomůže přesně určit, jakým směrem se máme vydat.
Monitoring médií, Informace o firmách a podnikatelích
Konkurencí bychom se měli inspirovat, koukat co jim funguje, jak mají nastaveny komunikaci (komunikační nástroje), cenu, v čem jsou lepší, které kanály ke komunikaci volí, jaká je jejich přidaná hodnota, jak přistupují k zákazníkům, jak reagují na reference a podobně.
Při volbě vlastní strategie pak můžeme využít podobný směr, nikdy bychom ale neměli kopírovat, protože většinou neznáme důvod a výsledek jejich (marketingové) strategie. Jedinečnost z Vás udělá úspěšné podnikatele, kopírováním konkurenci nikdy nepředběhnete. Díky konkurenční analýze můžeme mít jistotu, že náš produkt je jedinečný a tuto jedinečnost můžeme prezentovat cílové skupině (pokud je to pro cílovou skupinu důležité).
Jak při analýze konkurenčních společností postupovat a co řešit si můžete přečíst v článku:
Marketingový výzkum
Zkoumání cílové skupiny, jejich postoje k produktům, službám a značce celkově.
Často se stáváme s tím, že naši klienti znalost cílové skupiny podceňují nebo neřeší vůbec.
Přitom pokud lidem dáte to, co chtějí, rádi Vás při výběru upřednostní.
Za malý průzkum, dotazník do skupiny na FB nebo půl dne před fitness centrem dáte jen několik hodin času a přínos může být nesrovnatelný. Obzvlášť důležité je to pro podnikatele, kteří sami nejsou cílovou skupinou pro svůj produkt.
Velké společnosti za výzkumy platí statisíce korun.
Například výzkum značek pro brand marketing přes youtube stojí zadavatele 300 000 Kč.
Jak na vlastní průzkum? Přiblížíme Vám to v článku Marketingový výzkum.
nám pomůže definovat vše důležité k tomu, aby Váše marketingová strategie mohla fungovat.
1) Product (Produkt/služba)
Definice výrobku (cena, vlastnosti, výhody, přínosy, účinky, vzhled, složení,…)
2) Price (Cena a cenová politika)
Cena za kterou se Produkt prodává. Nastavení ceny vč. všech nákladů, očekávaného zisku a rozpočtu na marketing.
3) Promotion (Reklama)
Způsob komunikace (video, text, fotka, grafika, setkání, události, vizitky, letáčky,…..)
4) Place (Místo)
Komunikační kanály, které využít (sociální sítě, web, časopisy, školy, úřady, obce, networkingy,…)
5) People (Lidé)
Jedna z nejopomíjenějších a zároveň nejdůležitějších částí. Produkt bychom měli tvořit pro naše zákazníky.
Analytických nástrojů a způsobů, jak se k informacím dostat, je moře. V tomto článku se dočtete základní způsoby získávání dat a datové analýzy, které můžete aplikovat i do vlastního podnikání.
Analytických nástrojů a způsobů, jak se k informacím dostat, je moře. V tomto článku se dočtete základní způsoby získávání dat a datové analýzy, které můžete aplikovat i do vlastního podnikání.
Zdarma na zkoušku, pak od 500 Kč / měs
Váš potenciální zákazník/klient hledá Vaši službu na internetu. Jaká klíčová slova zadává do vyhledávače, aby Vás dohledal?
Analýza klíčových slov nám řekne, která slova jsou v jakém počtu vyhledávána na google a seznamu a která jsou klíčová slova pro náš web. Díky této analýze vidíme, kolik potenciálních uživatelů může hledat naši stránku. Jak zjistit klíčová slova? Pro analýzu využíváme vyhledávač klíčových slov.
Podle slov, které lidé zadávají, a vybereme z nich ta, které jsou často vyhledávaná a zároveň relevantní k našemu produktu/službě. Zajistíme tak o jaký obsah a jaké služby je největší zájem. Slova pak využíváme do článků na web nebo pro tvorbu ppc reklam (na Seznam či Google).
Pro analýzu klíčových slov na google je potřeba mít aktivní účet u google ads.
https://ads.google.com/aw/keywordplanner
Do plánovače klíčových slov pak zadáte, která slova uživatel může zadat do vyhledávání, když hledá Váš produkt.
Google pak najde podobná slova a seřadí je podle četnosti vyhledávání klíčových slov.
I na Sklik je potřeba se registrovat a pod odkazem
https://www.sklik.cz/keywords-suggestion/
si můžete vybrat klíčová slova, u kterých vidíte počet vyhledávání a cenu.
Slova můžete pak vybírat do reklamy jako podobná nebo konkrétní.
Nejvyhledávanější klíčová slova nemusí být vždy nejefektivnější a to kvůli konkurenci (hotel) nebo prolínání oborů a významů (například slovo taška).
Důležité je sledovat i relevantnost a potenciál nákupu. Slovo “Český Ráj” může člověk vyhledávat pro ubytování ale i pro informace o lokalitě nebo kvůli fotkám do svého článku.
Vhodné umístění klíčových slov na web je do nadpisů a url stránky. Například url www.hotel-vysočina.cz bude mít větší potenciál pro vyhledávácí frázi “ubytování vysočina” než www.palena.cz Na druhou stranu pokud chce uživatel najít přímo Vás, je vhodné vložit do nadpisů nebo url adresy i svůj název.
Google začíná také upřednostňovat výsledky vyhledávání, u kterých uživatel nemusí navštívit stránku. Typicky se jedná o významy slov nebo často hledané dotazy. I hlasové vyhledávání začíná být často využívaným způsobem hledání informací.
Srovnání klíčových slov s konkurencí
Pro porovnání s konkurencí doporučuji vyzkoušet nástroj Collabim.
Nástroj dokáže vytáhnout klíčová slova z Vaší webové stránky a porovnat je s Vaší konkurencí. Přehledně pak vidíte, na jakých pozicích Vás potenciální zákazníci najdou ve srovnání s ostatními weby.
Následující článek:
Teď už víme, proč je cílová skupina důležitá. Díky tomu, že svou cílovou skupinu poznáte získáte informace, které Vám otevřou dveře k jejich srdci.
Zadejte email a pošleme Vám pracovní list, ve kterém najdete shrnutí, podle kterého si nastavíte vlastní analýzu.
Pokud pro Vás byly informace nové, přínosné nebo Vám udělali radost, můžete si stáhnout pdf shrnutí v dokumentu společně s pracovním listem.
Pracovní list Vám pomůže urovnat si informace a nastavit další kroky.
Odesláním formuláře souhlasíte se zpracováním zadaných údajů.
Údaje využíváme pouze ke vzájemné komunikaci.
Po odeslání formuláře Vás bude kontaktovat konzultant.
Pobavíte se detailněji o Vašich představách, přiblíží Vám, jak fungujeme a domluvíme se, jak budeme postupovat dále.
Vyplňovací pracovní sešit, který Vám pomůže zorganizovat a připravit marketingovou strategii.
Pokud chcete využít informace na maximum, stáhněte si tento pracovní e-book a při čtení ho rovnou doplňujte.
Telefon vyplňte v případě, že máte zájem o 15 min konzultaci zdarma.
Odesláním formuláře souhlasíte se zpracováním zadaných údajů.
Údaje využíváme pouze ke vzájemné komunikaci.
Po odeslání formuláře Vás bude kontaktovat konzultant, se kterým se domluvíte na detailech.
Služba je pro Vás zdarma, protože pro nás je zde potenciální šance, že pokud reklamy nebudou správně nastavené, využijete naší profesionální správy. Neberte to jako závazek, naší prioritou je spokojený podnikatel a jeho zákazník.