Cíle, poslání a vize v podnikání

Důležitost toho, kam firma nebo podnikání směřuje je esenciální pro úspěch.

Bez vize není co následovat, bez stanoveného cíle není možné zvolit správnou strategii.

Firemní i životní cíle, mise a vize

Zazvoní budík, rozespale vstanete, sáhnete po šálku kávy nebo čaje. 
Strávíte pár desítek minut na cestě do práce a váš nový den plný pracovních úkolů začíná naplno.
Kolikrát během takové denní rutiny se stihnete zastavit?

Většina z nás vůbec. Jsme chyceni v denní agendě a řešíme úkoly jeden za druhým. Přitom je někdy ze všeho nejdůležitější ,,přestat se prosekávat buší, vylézt na strom a zjistit, zda sekáme správným směrem.” Stephen Covey touto větou odkazuje na celospolečenský problém dnešní zrychlené doby. Většina zaneprázdněných podnikatelů i zaměstnanců si totiž zapomíná odpovídat na klíčovou otázku: 

Dělám doopravdy to, co v životě dělat chci? 

Cvičení

Najděte si 5 minut jen pro sebe.
Zavřete si oči. Zhluboka se nadechněte

Vše začíná poznáním sebe samotného. Vyjasnit si své cíle může trvat i několik let, důležité je uvědomit si sama sebe a vnímat co chci a co nechci.
  • Jaké emoce chcete prožívat?
  • Při jakých situacích se cítíte nejlépe?
  • Kde se vidíte?
  • Čeho chcete v životě dosáhnout?
  • S kým se chcete setkávat a sdílet své úspěchy?

Co vlastně poslání znamená?

Poslání (mise) je vyjádření smyslu a účelu společnosti. Odpovídá na otázku co a za jakým účelem chceme dělat a proč. V čem vidíme hodnotu a co tím komu přineseme. 

Poslání směřuje na emoce a naše nejhlubší touhy. 
Prezentace vlastního poslání ukazuje na stabilitu a sílu společnosti, čistotu záměru a tím přitahuje cílovou skupinu.

Jak si poslání správně formulovat?

Odpovězte si na otázky:

  • Proč jsme tady, co chceme dělat?
  • Co nám to přinese?
  • Co tím komu přineseme?
  • Jak se vymezujeme vůči ostatním?

Odpovědi sepište na papír. Pište co Vás napadne. Pak vytvořte motto, které Vaše poslání odprezentuje.

Posláním naší společnosti je podporovat podnikatele a firmy v naplnění jejich vize.

Vize jako obraz naší budoucnosti

Vize je obraz budoucnosti, kterou chceme vytvořit. Ideální vizi si dokážeme vybavit v živých barvách. Vidíme kde jsme, s kým jsme a čeho dosahujeme. Cítíme se přesně tak, jako bychom se v dané situaci právě nacházeli. Vytvořit si vizi co nejpřesněji má velkou výhodu – jasná a konkrétní vize nám umožňuje snáze se rozhodovat na cestě k jejímu plnění.

Jasnou vizi mělo na začátku své kariéry plno slavných osobností i firem.  Zde jsou některé vize slavných.

STEVE JOBS

,,Přispějeme světu tím, že vytvoříme nástroje, které posílí lidské schopnosti” 

BILL GATES

,,Kdekoli lidé budou a cokoli budou chtít, dostanou všechny informace, které potřebují.” 

IKEA

,,Vytváříme lidem lepší každodenní život.” 

NIKE

,,Přinášíme inspiraci a inovaci každému sportovci na světě.” 

Altzheimer’s Assotiation

,,Život bez Alzheimerovy choroby.”

MCDONALD’S

„Být nejlepším zážitkem mezi fast foody. Být nejlepší znamená poskytovat vynikající kvalitu, služby, čistotu a hodnotu – tak, že si každý zákazník v každé restauraci odnese úsměv. “

Stanovit si velkolepou vizi je zásadní krok. Formulace vize totiž určuje všechny další dílčí kroky (smart cíle), pomocí kterých vize dosáhneme.
Prezentace vize a ztotožnění lidí i s firemním smyslem pomáhá budovat důvěru a silný vztah ke společnosti.

Společná vize

Pro pracovní týmy ve společnosti je důležité, aby se jednotlivci ztotožňovali s firemní vizí a jejich individuální cíle a životní hodnoty byly v souladu s firemním posláním. Tým složený z takových lidí plní úkoly synergicky a s vysokou efektivitou směřuje k naplnění firemní vize.
To stejné platí i pro externí spolupráce. Základem efektivní spolupráce je společná vize a cíl.

Správně nastavené a sdílené poslání vytváří příběhy, které si lidé zapamatují. Firmy a lidé, kteří znají své firemní či životní poslání, mění lidské životy.
Pokud známe poslání, je na čase přesně určit, jakým způsobem ho naplnit.

WORKSHOP

Nastavení vize a online marketingové strategie

Jak naplnit vizi - kouzlo strategických cílů

,,Cíl bez plánu je pouze přání.” Antoine de Saint Exupéry to vystihl naprosto přesně. Pokud máme vizi, ale neurčíme, jak k ní dojít, zůstane navždy pouze představou. Stanovení dílčích strategických cílů zajistí, že:

  • Budeme mít postup pod kontrolou
  • Půjdeme správným směrem 
  • Budeme moci posoudit vývoj situace
  • Budeme vědět, v jaké fázi jsme
  • Zajistíme měřitelnost
  • Lépe uvidíme pokroky 

SMART CÍLE

Teoreticky

K efektivní formulaci cíle pomůže známá metoda SMART (známá i jako smarter). Cíl by měl splňovat tato kritéria:

 

  • Specifický (= udělám konkrétně to a to)
  • Měřitelný (= to, že jsem cíle dosáhl/a poznám tak, že…)
  • Dosažitelný (= je reálné cíle dosáhnout a mám zdroje nebo nástroje, kterými cíle dosáhnu)
  • Relevantní (= shoduje se s mojí vizí a misí)
  • Časově vymezený (= do kdy cíle dosáhnu)

Prakticky

K posouzení, zda jsme cíle dosáhli, slouží termín a měřítko. Například:

Cíl: Nabídku služeb rozšíříme o nový produkt.

S:   Zjistím, o jaký produkt má cílová skupina zájem – udělám průzkum a na základě něj produkt vytvořím.
M:   Produkt uvedu na náš e-shop a nastavím analytické a statistické nástroje.
A:   Specializujeme se na potravinové doplňky, jsme výrobci s vlastním závodem.
R:   Cíl zapadá do vize stát se leaderem na trhu s doplňky.
T:   Produkt by měl být uveden do konce roku 2020.

Jestliže se nám podaří uvést do konce roku na eshop nový produkt, který odpovídá požadavkům cílové skupiny, cíl jsme zdárně splnili.

Každý strategický cíl je současně dobré rozčlenit si na řadu dílčích cílů, které jsou krátkodobějšího charakteru. Krátkodobé a dílčí cíle nám zajistí přehlednější orientaci a jednodušší plánování a delegování. Dokážeme tak na každodenní bázi dělat kroky k naplnění naší vize a firemního poslání.

Marketingové cíle

Ve chvíli, kdy má firma produkt nebo službu, je načase zamyslet se nad způsobem, jakým se bude prezentovat a jak dostane vytvořenou hodnotu mezi správné lidi. Stanovení marketingových cílů se odvíjí od relevantních dat z dobře provedené analýzy. Na jejím základě si přesně určíme cílovou skupinu, kam směřujeme a jak toho dosáhneme. Více o cílových skupinách a marketingové analýze (analýza konkurence, seo analýza, analýza klíčových slov)  pro efektivní online marketing si můžete přečíst v jednotlivých článcích po rozkliknutí.

Jak pečovat o cílovou skupinu v marketingu

To, že vy (resp. váš produkt nebo služba) a zákazník vytváříte vztah, už jsme již zmínili. Protože o dlouhodobé vztahy obecně je nutné pečovat, není ani tento výjimkou. Vždy je dobré myslet na to, že zákazník je pro vás na prvním místě. Diktuje své potřeby a určuje směr, kterým se vydat, abychom ho uspokojili a on vám s radostí zaplatil. Protože jen se spokojenými zákazníky mohou být vztahy dlouhodobé. 

Potřebujete pomoct nebo poradit s určením cílové skupiny? Rádi vám zajistíme analýzu cílové skupiny, konkurenční analýzu  pomůžeme stanovit marketingové cíle nebo zajistíme celý marketingový výzkum.
 Napište nám a domluvte si bezplatnou konzultaci

Následující článek:

Důležitost cílové skupiny

Jakmile máme stanovený marketingový cíl, je důležité poznat svou cílovou skupinu.

Aplikujte know-how ihned do praxe!

Zadejte email a pošleme Vám pracovní list, ve kterém najdete shrnutí, podle kterého si Vaše cíle a vize rychle vyjasníte.

Pokud pro Vás byly informace nové, přínosné nebo Vám udělali radost, můžete si stáhnout pdf shrnutí v dokumentu společně s pracovním listem.
Pracovní list Vám pomůže urovnat si informace a nastavit další kroky.

CÍLE A VIZE

Vyplňte prosím údaje.
Na uvedený email Vám zašleme shrnutí a pracovní list.

  • Údaje zpracováváme podle těchto pravidel.

Nezávazná poptávka

Odesláním formuláře souhlasíte se zpracováním zadaných údajů.
Údaje využíváme pouze ke vzájemné komunikaci.

Po odeslání formuláře Vás bude kontaktovat konzultant.
Pobavíte se detailněji o Vašich představách, přiblíží Vám, jak fungujeme a domluvíme se, jak budeme postupovat dále.

Plánujeme a držíme termíny

Aktivně komunikujeme

Soustředíme se na přínos

Orientujeme se na cíl

Odeslání proběhlo v pořádku

Těšíme se na spolupráci!

Kontrola FB reklam ZDARMA

1

Zavoláme si

2

Nasdílíte nám náhled

3

Projdeme nastavení reklam

4

Dáme Vám tipy na zlepšení

Odesláním formuláře souhlasíte se zpracováním zadaných údajů.
Údaje využíváme pouze ke vzájemné komunikaci.

Po odeslání formuláře Vás bude kontaktovat konzultant, se kterým se domluvíte na detailech.

Služba je pro Vás zdarma, protože pro nás je zde potenciální šance, že pokud reklamy nebudou správně nastavené, využijete naší profesionální správy. Neberte to jako závazek, naší prioritou je spokojený podnikatel a jeho zákazník.