Cíle, poslání a vize v podnikání

Důležitost toho, kam firma nebo podnikání směřuje je esenciální pro úspěch.

Bez vize není co následovat, bez stanoveného cíle není možné zvolit správnou strategii.

Firemní i životní cíle, mise a vize

Zazvoní budík, rozespale vstanete, sáhnete po šálku kávy nebo čaje. 
Strávíte pár desítek minut na cestě do práce a váš nový den plný pracovních úkolů začíná naplno.
Kolikrát během takové denní rutiny se stihnete zastavit?

Většina z nás vůbec. Jsme chyceni v denní agendě a řešíme úkoly jeden za druhým. Přitom je někdy ze všeho nejdůležitější ,,přestat se prosekávat buší, vylézt na strom a zjistit, zda sekáme správným směrem.” Stephen Covey touto větou odkazuje na celospolečenský problém dnešní zrychlené doby. Většina zaneprázdněných podnikatelů i zaměstnanců si totiž zapomíná odpovídat na klíčovou otázku: 

Dělám doopravdy to, co v životě dělat chci? 

Cvičení

Najděte si 5 minut jen pro sebe.
Zavřete si oči. Zhluboka se nadechněte

Vše začíná poznáním sebe samotného. Vyjasnit si své cíle může trvat i několik let, důležité je uvědomit si sama sebe a vnímat co chci a co nechci.
  • Jaké emoce chcete prožívat?
  • Při jakých situacích se cítíte nejlépe?
  • Kde se vidíte?
  • Čeho chcete v životě dosáhnout?
  • S kým se chcete setkávat a sdílet své úspěchy?

Začněte s proč

Poslání (mise) je vyjádření smyslu a účelu společnosti. Odpovídá na otázku co a za jakým účelem chceme dělat a proč. V čem vidíme hodnotu a co tím komu přineseme. 

Poslání směřuje na emoce a naše nejhlubší touhy. 
Prezentace vlastního poslání ukazuje na stabilitu a sílu společnosti, čistotu záměru a tím přitahuje cílovou skupinu.

Jak si poslání správně formulovat?

Odpovězte si na otázky:

  • Proč jsme tady, co chceme dělat?
  • Co nám to přinese?
  • Co tím komu přineseme?
  • Jak se vymezujeme vůči ostatním?

Odpovědi sepište na papír. Pište co Vás napadne. Pak vytvořte motto, které Vaše poslání odprezentuje.

Vize firmy a podniku

Vize je obraz budoucnosti, kterou chceme vytvořit. Ideální vizi si dokážeme vybavit v živých barvách. Vidíme kde jsme, s kým jsme a čeho dosahujeme. Cítíme se přesně tak, jako bychom se v dané situaci právě nacházeli.
Vytvořit si vizi co nejpřesněji má velkou výhodu – jasná a konkrétní vize nám umožňuje snáze se rozhodovat na cestě k jejímu plnění.

Společná vize

Pro pracovní týmy ve společnosti je důležité, aby se jednotlivci ztotožňovali s firemní vizí a jejich individuální cíle a životní hodnoty byly v souladu s firemním posláním. Tým složený z takových lidí plní úkoly synergicky a s vysokou efektivitou směřuje k naplnění firemní vize.
To stejné platí i pro externí spolupráce. Základem efektivní spolupráce je společná vize a cíl.

Správně nastavené a sdílené poslání vytváří příběhy, které si lidé zapamatují. Firmy a lidé, kteří znají své firemní či životní poslání, mění lidské životy.
Pokud známe poslání, je na čase přesně určit, jakým způsobem ho naplnit.

Stanovit si velkolepou vizi je zásadní krok. Formulace vize totiž určuje všechny další dílčí kroky (smart cíle), pomocí kterých vize dosáhneme.
Prezentace vize a ztotožnění lidí i s firemním smyslem pomáhá budovat důvěru a silný vztah ke společnosti.

Naším posláním je podporovat podnikatele a firmy v naplnění jejich vize.

STEVE JOBS

,,Přispějeme světu tím, že vytvoříme nástroje, které posílí lidské schopnosti” 

BILL GATES

,,Kdekoli lidé budou a cokoli budou chtít, dostanou všechny informace, které potřebují.“ 

IKEA

,,Vytváříme lidem lepší každodenní život.” 

NIKE

,,Přinášíme inspiraci a inovaci každému sportovci na světě.“ 

MCDONALD’S

„Být nejlepším zážitkem mezi fast foody. Být nejlepší znamená poskytovat vynikající kvalitu, služby, čistotu a hodnotu – tak, že si každý zákazník v každé restauraci odnese úsměv. “

Altzheimer’s Assotiation

,,Život bez Alzheimerovy choroby.“

WORKSHOP

Nastavení vize a online marketingové strategie

Provedeme Vás krok po kroku celým procesem.

Jak naplnit vizi

Kouzlo strategických cílů firmy

,,Cíl bez plánu je pouze přání.“ Antoine de Saint Exupéry to vystihl naprosto přesně. Pokud máme vizi, ale neurčíme, jak k ní dojít, zůstane navždy pouze představou. Stanovení dílčích strategických cílů zajistí, že:

  • Budeme mít postup pod kontrolou
  • Půjdeme správným směrem 
  • Budeme moci posoudit vývoj situace
  • Budeme vědět, v jaké fázi jsme
  • Zajistíme měřitelnost
  • Lépe uvidíme pokroky 

SMART(ER) CÍLE

K efektivní formulaci cíle pomůže známá metoda SMART (známá i jako smarter).
Koncovke ER nám ířká, že bychom cíle měli vyhodnocovat a reagovat na jejich vyhodnocení.
Cíl by měl splňovat tato kritéria:

  • Specifický (= udělám konkrétně to a to)
  • Měřitelný (= to, že jsem cíle dosáhl/a poznám tak, že…)
  • Dosažitelný (= je reálné cíle dosáhnout a mám zdroje nebo nástroje, kterými cíle dosáhnu)
  • Relevantní (= shoduje se s mojí vizí a misí)
  • Časově vymezený (= do kdy cíle dosáhnu)

Segmentace cílů a plánování

Každý strategický cíl je současně dobré rozčlenit si na řadu dílčích cílů, které jsou krátkodobějšího charakteru. Krátkodobé a dílčí cíle nám zajistí přehlednější orientaci a jednodušší plánování a delegování. Dokážeme tak na každodenní bázi dělat kroky k naplnění naší vize a firemního poslání.

Dlouhodobé cíle

Dlouhodobé cíle definujeme tak, abychom měli specifikované, čeho chceme dosáhnout v horizontu několika let. 
Vychází z nastavené vize a poslání společnosti a jedná se o konkrétní kroky, které nás přibližují j jejímu naplnění.
Plánujeme, vyhodnocujeme a aktualizujeme je na půlroční až roční bázi.

Střednědobé cíle

Vychází z dlouhodobých cílů. Jsou to dílčí cíle konkrétních dlouhodobých met, které jsme si nastavili.
Plánování střednědobých cílů může probíhat měsíčně, kvartálně.

Krátkodobé cíle

Konkrétní aktivity, které řešíme na týdenní a denní bázi. Krátkodobé cíle můžeme plánovat a vyhodnocovat každý týden. Pomohou nám k naplnění dlouhodbějších cílů.

Marketingové cíle

Až ve chvíli, kdy má firma produkt nebo službu, je načase zamyslet se nad způsobem, jakým se bude prezentovat a jak dostane vytvořenou hodnotu mezi správné lidi.
Stanovení marketingových cílů se odvíjí od relevantních dat z dobře provedené analýzy. Na jejím základě si přesně určíme cílovou skupinu, kam směřujeme a jak toho dosáhneme.
Více o cílových skupinách a marketingové analýze (analýza konkurence, seo analýza, analýza klíčových slov)  pro efektivní online marketing si můžete přečíst v jednotlivých článcích po rozkliknutí.

Následující článek:

Důležitost cílové skupiny

Jakmile máme stanovený marketingový cíl, je důležité poznat svou cílovou skupinu. Pomůže to při nastavení marketingové strategie.

Aplikujte know-how ihned do praxe!

Zadejte email a pošleme Vám pracovní list, ve kterém najdete shrnutí, podle kterého si Vaše cíle a vize rychle vyjasníte.

Pokud pro Vás byly informace nové, přínosné nebo Vám udělali radost, můžete si stáhnout pdf shrnutí v dokumentu společně s pracovním listem.
Pracovní list Vám pomůže urovnat si informace a nastavit další kroky.

CÍLE A VIZE

Vyplňte prosím údaje.
Na uvedený email Vám zašleme shrnutí a pracovní list.

  • Údaje zpracováváme podle těchto pravidel.

Nezávazná poptávka

Odesláním formuláře souhlasíte se zpracováním zadaných údajů.
Údaje využíváme pouze ke vzájemné komunikaci.

Po odeslání formuláře Vás bude kontaktovat konzultant.
Pobavíte se detailněji o Vašich představách, přiblíží Vám, jak fungujeme a domluvíme se, jak budeme postupovat dále.

Plánujeme a držíme termíny

Aktivně komunikujeme

Soustředíme se na přínos

Orientujeme se na cíl

E-BOOK ZDARMA

Vlastní marketingová strategie

krok po kroku

Vyplňovací pracovní sešit, který Vám pomůže zorganizovat a připravit marketingovou strategii.
Pokud chcete využít informace na maximum, stáhněte si tento pracovní e-book a při čtení ho rovnou doplňujte.
Telefon vyplňte v  případě, že máte zájem o 15 min konzultaci zdarma.

Odeslání proběhlo v pořádku

Těšíme se na spolupráci!

Kontrola FB reklam ZDARMA

1

Zavoláme si

2

Nasdílíte nám náhled

3

Projdeme nastavení reklam

4

Dáme Vám tipy na zlepšení

Odesláním formuláře souhlasíte se zpracováním zadaných údajů.
Údaje využíváme pouze ke vzájemné komunikaci.

Po odeslání formuláře Vás bude kontaktovat konzultant, se kterým se domluvíte na detailech.

Služba je pro Vás zdarma, protože pro nás je zde potenciální šance, že pokud reklamy nebudou správně nastavené, využijete naší profesionální správy. Neberte to jako závazek, naší prioritou je spokojený podnikatel a jeho zákazník.